Dziękujemy za wieloletnią współpracę

Przez blisko 24 lata z dużą odpowiedzialnością i zaangażowaniem pracował w dziale szlifierni.
Dzisiaj Pan Andrzej Jaremba po raz ostatni przyjechał do pracy.
Przed nim nowy etap w życiu – zasłużona emerytura.
Dziękując za wspaniałą współpracę życzymy Panu Andrzejowi zdrowia oraz dalszej aktywności na co dzień.

Automechanika Dubai 2019

„Automechanika Middle East” to wiodące wydarzenie dla szybko rozwijającego się rynku części zamiennych w krajach regionu Środkowego Wschodu i Afryki.
Już po raz dziewiąty firma LUMAG zaprezentuje swoją ofertę okładzin i klocków hamulcowych na tej liczącej się w branży motoryzacyjnej imprezie.
Serdecznie zapraszamy zarówno obecnych jak i potencjalnych klientów do odwiedzenia naszego stoiska nr H3-G32 podczas tegorocznych targów Automechanika Dubai, które odbędą się w dniach 10-12 czerwca.

Lumag na najważniejszej imprezie w branży hamulcowej – EuroBrake 2019

Międzynarodowa konferencja „EuroBrake” jest największym w Europie wydarzeniem dedykowanym technologii hamowania i materiałom ciernym. Tegoroczna edycja odbędzie się Dreźnie i przyciągnie ponad tysiąc najlepszych specjalistów w tej dziedzinie. Kongres „EuroBrake” jest forum, na którym firmy, inżynierowie, pracownicy akademiccy i naukowcy wspólnie dzielą się pomysłami i nowinkami technicznymi, jakie pojawiają się w branży hamulcowej.
W tym roku, w dniach 21- 23 maja, na konferencji odbędzie się ponad 120 prezentacji najważniejszych producentów z branży. Swoje wystąpienie będzie miała także spółka Lumag. Jesteśmy również jednym ze sponsorów całego wydarzenia.
– Bierzemy udział w kongresie „EuroBrake 2019”, ponieważ aktywnie uczestniczymy w rozwoju branży „friction”. Chcemy się tam zaprezentować jako dostawca komponentów metalowych: blach nośnych i shimów oraz akcesoriów montażowych do klocków hamulcowych – mówi szef marketingu firmy Lumag, Łukasz Żak i dodaje: – Stawiamy na rozwój i na badania prowadzone w naszej firmie. „EuroBrake” jest doskonałą platformą do wymiany doświadczeń producentów z całego świata. Chcemy być na bieżąco, a później nadawać ton w branży hamulcowej w kraju. Na konferencji w Dreźnie będziemy mieli swoją prezentację naukową i własne stoisko wystawiennicze numer 53, na które gorąco zapraszamy.
W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Dreźnie prezentację z badań własnych firmy Lumag przestawi Maciej Młodzikowski z Działu Badań i Rozwoju, kierowanego przez dr. inżyniera Tomasza Orłowskiego.
– Klienci mają bardzo wysokie oczekiwania związane z cichą pracą hamulca, dobrym wyczuciem pedału, ochroną środowiska i oszczędnością paliwa – mówi Tomasz Orłowski. – Klocek hamulcowy składa się z kilku elementów, ale jednym z najważniejszych jest jego tylna płyta. Można ją zrobić z różnych rodzajów stali, różnymi metodami ją wyciąć. Chcieliśmy zbadać jaki jest wpływ takiej płytki na różne parametry związane z hamowaniem. Okazało się m.in. że nawet metoda cięcia blachy ma wpływ na niekorzystne zjawiska wibro-akustyczne oraz na tzw. moment resztkowy hamulca. Szczegóły zaprezentujemy na konferencji – kończy Tomasz Orłowski.

Motortec 2019

W dniach od 13 do 16 marca odbyła się kolejna edycja targów Motortec Automechanika Madrid 2019, na których prezentowaliśmy po raz pierwszy na naszym stosiku nasze marki Lumag oraz Breck. Odwiedzili nas przedstawicie firm głównie z Hiszpanii i Portugali ale, również wśród odwiedzających pojawiali się goście z Afryki północnej i Ameryki południowej.
Na naszym stoisku głównie akcentowaliśmy nowy ceramiczny materiał cierny serii LU5 do samochodów osobowych oraz nowy materiał cierny serii LU9 do samochodów ciężarowych wraz z powłoką „green coat” zwiększającą skuteczność hamowania nowo zamontowanych klocków.
Dziękujemy wszystkim odwiedzającym nasze stoisko.
Szerszy raport z targów znajduje się na stronie www.ifema.es

Nowe referencje BRECK

Z przyjemnością informujemy, iż oferta klocków BRECK została poszerzona o 4 nowe referencje.

Więcej szczegółów znajduje się pod linkiem: new Breck references

Zachęcamy do stosowania kloców BRECK również w tych pojazdach.
Już wkrótce poinformujemy o kolejnych nowościach.

Nowe referencje BRECK

Z przyjemnością informujemy, iż oferta klocków BRECK została poszerzona o 3 nowe referencje.

Więcej szczegółów znajduje się pod linkiem: new Breck references

Zachęcamy do stosowania kloców BRECK również w tych pojazdach.
Już wkrótce poinformujemy o kolejnych nowościach.

Zarezerwuj swój czas na najważniejszy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Na początku listopada w Warszawie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz środowiska naukowe i akademickie. Kolejna, XIII już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się jeszcze ciekawiej i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już wkrótce.

W dniach 7-8 listopada, w hotelu Sound Garden w Warszawie, odbędą się prezentacje, podsumowania oraz dyskusje dotyczące tematów najważniejszych dla przemysłu i rynku motoryzacyjnego.

Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji dotyczącej przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże oraz zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. mega trendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.

Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe tj. CLEPA* reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA** zajmująca się obroną interesów dystrybutorów, czy też APRA, która działa w tematach gospodarki o obiegu zamkniętym.

Swój wkład wniosą również organizacje takie jak PAIH, PZPM, STM, Fundacja Integracja, a nawet Strefy Ekonomiczne i firmy badawcze jak np. Frost & Sullivan. Nie zabraknie oczywiście przedstawicieli władz państwowych. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia Kongresu zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych.

Jak podkreśla Alfred Franke, Prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także jako nowość, sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk około-branżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora. Będą to więc bez wątpienia niezwykle gorące debaty, oczywiście prowadzone w poszukiwaniu kompromisu, ale w formule off the record.

W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach, dotyczących przyszłościowych projektów związanych z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Motywem przewodnim panelu dyskusyjnego zwieńczającego tę wystawę będą szanse i bariery rozwoju start-upów w branży automotive. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą temat z 4 perspektyw – start-upu, tzw. anioła biznesu, z punktu widzenia branży oraz z perspektywy organizacji rządowych, takich jak PFR czy NCBR. Podczas Kongresu rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy start-up branży automotive a nagrody zostaną rozdanę podczas wieczornej gali, która odbędzie się wieczorem 7. listopada.

„Motoryzacja bardzo potrzebuje innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to jest chociażby to, że nakłady na badania R&D w branży motoryzacyjnej oscylują w okolicach 3 mld złotych. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być start-upy” – mówi Marcin Małecki z serwisu MamStartup.pl, który jest współorganizatorem tej części Kongresu.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, w którym spotyka się tak szeroka reprezentacja branży. W poprzedniej edycji tego Kongresu udział wzięło blisko 800 osób, a na ten rok organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję. Szczegółowy program wydarzenia można zobaczyć na stronie www.moto-konferencja.pl

* CLEPA monitoruje, opiniuje i zabiega o właściwe regulacje ważne dla producentów części OE jak również IAM, a są to np.:
-przepisy wykonawcze do rozporządzenia dotyczącego homologacji części i komponentów;
-ograniczanie emisji CO2 lecz przy zachowaniu neutralności technologicznej;
-promowanie naturalnego rozwoju elektromobilności, a nie skoku na głęboką wodę;
-kwestia brexit’u i jego wpływu na międzynarodową kooperację w branży;
-dyrektywa 85/374 o odpowiedzialności za produkty wadliwe.

** FIGIEFA zabiega o właściwe regulacje na rzecz dystrybutorów i producentów IAM, a wśród nich są np.:
-dostęp do systemów telematycznych pojazdów dla niezależnych operatorów;
-dostęp do informacji RMI oraz danych umożliwiających identyfikacji części;
-cyfryzacja w motoryzacji;
-kwestie związane z Stacjami Kontroli Pojazdów.

Dziękujemy za odwiedziny naszego stoiska podczas Automechaniki 2018

Chcielibyśmy serdecznie podziękować tym wszystkim, którzy podczas ostatnich targów Automechanika Frankfurt 2018 odwiedzili nasze stoisko.

To była niewątpliwa przyjemność móc podzielić się naszym już 30letnim doświadczeniem w rozwoju materiałów ciernych z przyszłymi bądź obecnymi partnerami w biznesie.
Wielu z klientów odwiedzających nasze stoisko z uznaniem odniosło się do informacji, że Lumag stał się producentem (dostawcą) komponentów takich jak shimy czy blachy tylne (backplates) produkowane wg. Technologii fineblankingu co jest ewenementem w naszej małej branży jaką jest „braking industry”.