Zarezerwuj swój czas na najważniejszy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Na początku listopada w Warszawie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz środowiska naukowe i akademickie. Kolejna, XIII już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się jeszcze ciekawiej i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już wkrótce.

W dniach 7-8 listopada, w hotelu Sound Garden w Warszawie, odbędą się prezentacje, podsumowania oraz dyskusje dotyczące tematów najważniejszych dla przemysłu i rynku motoryzacyjnego.

Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji dotyczącej przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże oraz zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. mega trendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.

Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe tj. CLEPA* reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA** zajmująca się obroną interesów dystrybutorów, czy też APRA, która działa w tematach gospodarki o obiegu zamkniętym.

Swój wkład wniosą również organizacje takie jak PAIH, PZPM, STM, Fundacja Integracja, a nawet Strefy Ekonomiczne i firmy badawcze jak np. Frost & Sullivan. Nie zabraknie oczywiście przedstawicieli władz państwowych. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia Kongresu zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych.

Jak podkreśla Alfred Franke, Prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także jako nowość, sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk około-branżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora. Będą to więc bez wątpienia niezwykle gorące debaty, oczywiście prowadzone w poszukiwaniu kompromisu, ale w formule off the record.

W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach, dotyczących przyszłościowych projektów związanych z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Motywem przewodnim panelu dyskusyjnego zwieńczającego tę wystawę będą szanse i bariery rozwoju start-upów w branży automotive. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą temat z 4 perspektyw – start-upu, tzw. anioła biznesu, z punktu widzenia branży oraz z perspektywy organizacji rządowych, takich jak PFR czy NCBR. Podczas Kongresu rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy start-up branży automotive a nagrody zostaną rozdanę podczas wieczornej gali, która odbędzie się wieczorem 7. listopada.

„Motoryzacja bardzo potrzebuje innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to jest chociażby to, że nakłady na badania R&D w branży motoryzacyjnej oscylują w okolicach 3 mld złotych. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być start-upy” – mówi Marcin Małecki z serwisu MamStartup.pl, który jest współorganizatorem tej części Kongresu.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, w którym spotyka się tak szeroka reprezentacja branży. W poprzedniej edycji tego Kongresu udział wzięło blisko 800 osób, a na ten rok organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję. Szczegółowy program wydarzenia można zobaczyć na stronie www.moto-konferencja.pl

* CLEPA monitoruje, opiniuje i zabiega o właściwe regulacje ważne dla producentów części OE jak również IAM, a są to np.:
-przepisy wykonawcze do rozporządzenia dotyczącego homologacji części i komponentów;
-ograniczanie emisji CO2 lecz przy zachowaniu neutralności technologicznej;
-promowanie naturalnego rozwoju elektromobilności, a nie skoku na głęboką wodę;
-kwestia brexit’u i jego wpływu na międzynarodową kooperację w branży;
-dyrektywa 85/374 o odpowiedzialności za produkty wadliwe.

** FIGIEFA zabiega o właściwe regulacje na rzecz dystrybutorów i producentów IAM, a wśród nich są np.:
-dostęp do systemów telematycznych pojazdów dla niezależnych operatorów;
-dostęp do informacji RMI oraz danych umożliwiających identyfikacji części;
-cyfryzacja w motoryzacji;
-kwestie związane z Stacjami Kontroli Pojazdów.

Dziękujemy za odwiedziny naszego stoiska podczas Automechaniki 2018

Chcielibyśmy serdecznie podziękować tym wszystkim, którzy podczas ostatnich targów Automechanika Frankfurt 2018 odwiedzili nasze stoisko.

To była niewątpliwa przyjemność móc podzielić się naszym już 30letnim doświadczeniem w rozwoju materiałów ciernych z przyszłymi bądź obecnymi partnerami w biznesie.
Wielu z klientów odwiedzających nasze stoisko z uznaniem odniosło się do informacji, że Lumag stał się producentem (dostawcą) komponentów takich jak shimy czy blachy tylne (backplates) produkowane wg. Technologii fineblankingu co jest ewenementem w naszej małej branży jaką jest „braking industry”.

LUMAG zaprasza na AUTOMECHANIKĘ

Firma LUMAG obecna będzie na najbardziej prestiżowej imprezie motoryzacyjnej w Europie – AUTOMECHANIKA we Frankfurcie, która odbędzie się w dniach od 11 do 15 września.

W ostatnim czasie w Spółce LUMAG nastąpiło wiele ważnych zmian, które znacząco wzmocniły pozycję firmy wśród europejskich producentów materiałów ciernych. Wizyta na naszym stoisku może być doskonałą okazją, aby nie tylko porozmawiać o naszych produktach sygnowanych markami LUMAG i BRECK, ale również pozwoli ocenić nasz wkład w rozwój materiałów ciernych i korzyści, jakie może on przynieść Państwa firmie.

Serdecznie zapaszmy na nasze stoisko D71 w hali nr 6.1.
AM_Frankfurt_2018

Targi Inter Cars w Rumunii

Tegoroczne targi EXPO Inter Cars Romania przeszły już do historii. Edycja 2018 miała szczególny charakter, ponieważ była także okazją do świętowania jubileuszu 10-lecia istnienia Spółki Inter Cars Romania S.R.L. O szczególnym charakterze imprezy świadczy z pewnością liczba przybyłych klientów, którą oszacowano na ponad 6 000 osób.

Każdy, kto w trzeci weekend czerwca przybył na do miejscowości Brașov w środkowej Rumunii, z pewnością był usatysfakcjonowany. Organizatorzy zapewnili bowiem mnóstwo atrakcji, a klienci mieli przede wszystkim możliwość skonfrontowania swoich własnych poglądów z poglądami dostawców.

Z radością możemy stwierdzić, iż w tym roku stoisko firmy Lumag Sp. z o.o. cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Odwiedziło nas kilkaset osób z całej Rumunii, a także Mołdawii i Grecji. Szczególnym zainteresowaniem gości cieszyły się nowe rozwiązania produktowe firmy Lumag – w przypadku marki „BRECK” były to ceramiczne klocki hamulcowe z linii premium nazywanej „High Safety”, natomiast w odniesieniu do marki „LUMAG” uwagę zwracały klocki ze specjalną warstwą „green coat”, które dostępne są w sprzedaży od maja tego roku.

Dla firmy Lumag uczestnictwo w EXPO Inter Cars Romania 2018 miało szczególne znaczenie, ponieważ dzięki rozmowom z klientami uzyskaliśmy informacje, które pozwolą nam w przyszłości udoskonalać produkty „LUMAG” i „BRECK”.

Organizatorom chcielibyśmy podziękować za zaproszenie i życzyć dalszych sukcesów w rozwoju dystrybucji na rynku rumuńskim.

Do zobaczenia w następnej edycji EXPO Inter Cars Romania!

IC-RO_920

Nowe referencje BRECK

Z przyjemnością informujemy, iż oferta klocków BRECK została poszerzona o 6 nowych referencji.

Więcej szczegółów znajduje się pod linkiem: new Breck references part 20

Zachęcamy do stosowania kloców BRECK również w tych pojazdach.
Już wkrótce poinformujemy o kolejnych nowościach.

Upgrade produktowy

Wiosenny sezon Lumag rozpoczyna niezwykle dynamicznie. Już w maju do sprzedaży trafią egzemplarze nowych referencji Lumag wyposażonych w system Green Coat wyprodukowane na nowej linii aplikacyjnej. W rezultacie wytwarzane przez nas klocki hamulcowe będą oferowały znacznie wyższą efektywność hamowania podczas pierwszych kilometrów po montażu.

Bardzo często nowy komplet klocków nie gwarantuje pełnej skuteczności hamowania od razu po zamontowaniu – standardowo staje się to możliwe dopiero po przejechaniu 200-300 kilometrów. Oznacza to, że kierowca przynajmniej kilkadziesiąt razy zredukuje prędkość swojego pojazdu dysponując osłabionym układem hamulcowym. Zjawisko to – profesjonalnie określane jest jako green fade – opisywane jest jako zanik siły hamowania spowodowany zbyt gwałtownym naciśnięciem pedału hamulca na nowych klockach hamulcowych.

Odpowiedzią na te niepożądane zjawisko jest właśnie green coat, czyli cienka powłoka, wykonana np. z krzemianów, położona na zewnętrzną powierzchnię cierną klocka, która skraca proces docierania materiału ciernego do tarczy. Po kilkudziesięciu cyklach hamownia warstwa zanika a klocki uzyskują pełną sprawność.

Automechanika Dubai 2018

Targi Automechanika w Dubaju, które odbyły się w dniach 1-3 maja przeszły już do historii. Impreza cieszyła się dużym zainteresowaniem zwiedzających, w szczególności z rynków bliskiego Wschodu oraz Afryki. Lumag gościł na swoim stoisku przedstawicieli z ponad dwudziestu krajów. Na wielu z nich marki Lumag i Breck są już obecne od kilku lat, bądź też postawiły pierwsze kroki. Strategia firmy zakłada pozyskanie dystrybutorów na perspektywicznych nowych rynkach, gdzie nasze marki jeszcze nie funkcjonują.

Automechanika Dubai 2018

Kluczem neutralność technologiczna

Branża motoryzacyjna staje obecnie przed jednymi z największych wyzwań ostatnich dziesięcioleci. Z jednej strony europejscy regulatorzy dążą do maksymalnego obniżenia emisji CO2 wydzielanych przez samochody napędzane silnikami spalinowymi, z drugiej dynamiczny rozwój elektromobilności wymusza na producentach pojazdów i część (CZĘŚCI) równoległe inwestycje w zupełnie nowy segment rynku. O tym problemie dyskutowali w Brukseli na zaproszenie Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacjach (SDCM) eurodeputowani z przedstawicielami polskich producentów części motoryzacyjnych. W spotkaniu wziął również przedstawiciel Lumag, który zaprezentował stanowisko SDCM. W swoim wystąpieniu podkreślił konieczność wspólnej walki o lepsze powietrze w miastach poprzez obniżenie redukcji (EMISJI) CO2, jednak nie kosztem innowacji realizowanych w innych obszarach rynku motoryzacyjnego również mających wpływ na ograniczenie emisji spalin takich jak elektromobilność.

Neutralnosc_techn_920

Automechanika Dubai 2018

„Automechanika Middle East” to wiodące wydarzenie dla szybko rozwijającego się rynku części zamiennych w krajach regionu Środkowego Wschodu i Afryki.
Już po raz ósmy firma LUMAG zaprezentuje swoją ofertę okładzin i klocków hamulcowych na tej liczącej się w branży motoryzacyjnej imprezie.
Serdecznie zapraszamy zarówno obecnych jak i potencjalnych klientów do odwiedzenia naszego stoiska nr H3-G32 podczas tegorocznych targów Automechanika Dubai, które odbędą się w dniach 1-3 maja.

Automechanika Dubai

Lumag na imprezie targowej w Budapeszcie

W miniony weekend Lumag zaprezentował swoją ofertę na targach INTERCARS Expo 2018 w Budapeszcie. Marki Lumag i Breck dystrybuowane są przez sieć Inter Cars na wielu rynkach europejskich, w tym na Węgrzech. Spore zarysowanie odwiedzających sobotnią imprezę  wzbudziły klocki z warstwą docierającą (green coat), które Lumag wprowadza masowo do oferty od połowy kwietnia oraz linia High Safety, dostępna w marce Breck.