Konferencja prasowa kampanii „montuję polskie części”

17 kwietnia b.r. w siedzibie PAP w Warszawie odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kampanię „montuję polskie części”. Celem kampanii jest łamanie stereotypów, według których to co polskie jest gorsze niż „zachodnie” przy jednoczesnym budowaniu pozytywnego wizerunku polskich producentów branżowych i ich produktów. Innym istotnym zagadnieniem poruszanym na spotkaniu    z mediami było zwrócenie uwagi na problem nieuczciwej konkurencji ze strony niepewnej jakości produktów z krajów taniej siły roboczej oraz na lukę prawną w polskim prawodawstwie pozwalającą na handel internetowy częściami używanymi.

Przekaz kampanii „montuję polskie części” skierowany jest przede wszystkim do właścicieli warsztatów, sprzedawców części zamiennych oraz doradców serwisowych, gdyż to oni często pomagają w wyborze części zamiennych przy ich zakupie przez użytkowników końcowych.

Konferencja zorganizowana została przez grupę polskich producentów części motoryzacyjnych takich jak: Asmet, Enzet, Lumag i Tedgum przy wsparciu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) pod przewodnictwem jego prezesa, pana Alfreda Franke.

Konferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów branżowych a także gospodarczych z całej Polski. Firma Lumag popiera tę inicjatywę od samego początku, toteż wśród prelegentów na spotkaniu z prasą nie mogło zabraknąć jej przedstawiciela. Radosław Sypniewski, Menadżer ds. Eksportu opowiadał w swym wystąpieniu m.in. o inwestycjach w rozwój na przykładzie reprezentowanej przez siebie spółki oraz o tworzeniu innowacyjnych rozwiązań produktowych. Poza tym zwrócił uwagę na potrzebę kontynuacji i intensyfikacji podobnych działań lobbingowych nie tylko w branży motoryzacyjnej, lecz także w innych sektorach polskiej gospodarki.

– „Naszym głównym celem jest to, by świadomość marki polskich producentów wzrosła. W tej chwili jest ona na zbyt niskim poziomie. Nie chodzi tu tylko o naszą branżę, to jest szerzej spotykane zjawisko. Generalnie, konsumenci mając do wyboru produkt polski i zachodni, często decydują się na  ten zachodni, uważając  że jest lepszy. W tej chwili polskie firmy są już często na takim poziomie technologicznym, że w żaden sposób ich produkty nie są gorsze od zagranicznych. Brakuje natomiast wciąż wiedzy na ten temat wśród polskich klientów.” – powiedział w wywiadzie dla MotoFocusa Radosław Sypniewski.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.polskieczesci.pl.

konferencja_pras montuje_polskie_części